2 درصد از ساکنان نوار غزه به شهادت رسیده و 4 درصد از آنها مجروح شده و تقریباً تمام ساکنان آن آواره شده‌اند. علاوه بر آنکه حجم خسارات وارده ناشی از حملات مداوم رژیم صهیونیستی به نوار غزه از 7 اکتبر تاکنون بی سابقه توصیف شده است.

به گزارش جماران از مرکز اطلاع رسانی فلسطین سازمان اسکوا اعلام کرد که 360 هزار ساختمان نوار غزه در جریان حملات رژیم صهیونیستی به این منطقه یا به طور کامل ویران شده یا دچار خسارات جزیی شده است. 

این گزارش شامل داده‌های جمع آوری شده از نهادها و سازمان‌های مختلف در خصوص خسارات مادی وارد شده به ساختمان‌ها و زیرساخت‌های نوار غزه در جریان حملات رژیم صهیونیستی به این منطقه می‌شود. از جمله این سازمان‌ها می‌توان به مرکز آمار فلسطین، مرکز ماهواره‌ای سازمان ملل متحد، مرکز پژوهش‌های عالی دانشگاه نیویورک و دانشگاه اورگان اشاره کرد.

این گزارش تاکید دارد 2 درصد از ساکنان نوار غزه به شهادت رسیده و 4 درصد از آنها مجروح شده و تقریباً تمام ساکنان آن آواره شده‌اند. علاوه بر آنکه حجم خسارات وارده ناشی از حملات مداوم رژیم صهیونیستی به نوار غزه از 7 اکتبر تاکنون بی سابقه توصیف شده است.

در بخش دیگری از این گزارش آمده است زیرساخت‌های نوار غزه در معرض خسارات شدیدی واقع شده و بر اساس داده‌های مرکز آمار فلسطین در 28 آوریل 2024 بیش از 50 درصد ساختمان‌های نوار غزه ویران شده به طوری که 360 هزار ساختمان به صورت کامل یا جزیی تخریب شده‌اند.

همچنین گزارش مرکز ماهواره‌ای سازمان ملل متحد در 19 آوریل 2024 نیز حاکی از خسارت به 123 هزار 706 ساختمان در نوار غزه است.

از دیگر مسائل مورد اشاره در این گزارش داده‌هایی است که پژوهشگران مرکز مطالعاتی عالی دانشگاه نیویورک و دانشگاه اورگان از مرکز ماهواره‌ای کوبنیکوس سنتینل 1 وابسته به سازمان فضایی اروپا به آن دست یافته‌اند و حاکی از آن است که در 9 ژانویه 2024 حدود 138 هزار و 172 ساختمان در نوار غزه به صورت کامل یا جزیی تخریب شده‌اند.

این اطلاعات حاکی از آن است که 48 تا 59.8 درصد از ساختمان‌های نوار غزه در حملات اشغالگران ویران شده است.

از 7 اکتبر گذشته رژیم صهیونیستی حملات گسترده‌ای علیه نوار غزه انجام داده که بیش از 113 هزار کشته و مجروح برجای گذاشته که بیشتر آنها زنان و کودکان هستند، علاوه بر آنکه 10 هزار نفر دیگر نیز زیر آوارها مفقود شده‌اند و ویرانی گسترده در این منطقه و قحطی در حال پایان دادن به زندگی هزاران نفر دیگر است.

رژیم صهیونیستی با وجود قطعنامه شورای امینت برای توقف فوری جنگ و همچنین حکم دادگاه لاهه برای اجرای تدابیر فوری برای جلوگیری از نسل کشی در این منطقه و بهبود شرایط انسانی در آن همچنان به جنگ علیه مردم بی دفاع غزه ادامه می‌دهد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.