​عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در حاشیه جلسه هیات دولت با حضور در جمع خبرنگاران طی سخنانی خروج یا عدم همکاری ایران با دو نهاد بین‌المللی ایکوم و ایکوموس را تکذیب کرد.

به گزارش جماران؛ وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در حاشیه جلسه هیات دولت با حضور در جمع خبرنگاران طی سخنانی خروج یا عدم همکاری ایران با دو نهاد بین‌المللی ایکوم و ایکوموس را تکذیب کرد.

به نوشته ایلنا، عزت الله ضرغامی وزیر صنایع دستی، میراث فرهنگی و گردشگری صبح امروز در جمع خبرنگاران حاضر در حیاط دولت گفت: فردا ۳۰ فروردین روز جهانی بناها و محوطه های تاریخحی است من تبریک میگویم به همه فعالان میراث فرهنگی، جلسه کارشناسی خیلی خوبی در این حوزه برگزار شد و از فعالان این حیطه تجلیل شد.

وی ادامه داد: اخبار کذبی که منتشر شد که ایران از ICOMOS و ICOM خارج شده، تکذیب می شود. در دولت مردمی فعالیت های بین المللی در حوزه میراث فرهنگی به مراتب گسترده تر از گذشته ادامه دارد.

وزیر میراث فرهنگی خاطرنشان کرد: این دو حوزه ماهیت غیردولتی دارند و از سال ها قبل به همین دلیل پرداخت حق عضویت  آن ها توسط افراد حقیقی صورت می گیرد، بر این اساس تنقیح جدیدی که در مورد قوانین انجام شد و اتفاقی که رقم خورد هیچ ربطی به ادامه یا عدم همکاری ما با این دو مجموعه ندارد.

وی افزود: بعضی ها اصلا نمی دانند این ها چه هستند همینطور یک چیزی می شنوند، میگویند ببینید چه اتفاقی افتاد؟ ما از  ICOMOS و ICOM خارج شدیم، بعد می پرسیم که اصلا می دانید این ها چه هستند؟ خوردنی است یا پوشیدنی؟ متوجه می شود که اصل موضوع را نمی داند.

ضرغامی همچنین درخصوص آمار سفرهای نوروزی اظهار داشت: امسال به دلیل تقارن ایام گردشگری و نوروز با ماه مبارک رمضان تغییراتی در آمار بود به همین خاطر بازه زمانی که آمار محاسبه شد به تعطیل تعطیلات عید فطر مقداری بیشتر در نظر گرفته شد.

وی افزود: آخرین آمار از ۲۴ اسفند سال گذشته تا ۲۴ فروردین امسال آمار این است که ۶۳ میلیون و ۶۴۷ هزار نفر اقامت/شب آمار گردشگران ما در تعطیلات نوروز است نسبت به سال گذشته ۵/۱۹ درصد رشد داشته است، توقع ما این بود که این آمار کمتر بود یا منفی شود و گردشگران در ماه های دیگر توزیع شوند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.